UPDATE .............29-3-2011
 

 

 

De Hespedamse Tramweg Maatschappij heeft dringend behoefte aan rijvaardig materieel. De mottenballenvloot van de HTM herbergt nog rijtuigen uit het jaar 1911. Twee aanhangrijtuigen en één motorwagen zijn weer teruggehaald.

Eén aanhangrijtuig is door een gespecialiseerd bedrijf van zijn oude verf ontdaan. Onze huistransporteur heeft de aanhangwagen opgehaald en zal de andere rijtuigen naar de verfafkrabbers brengen.

Op de foto is goed te zien hoe het rijtuig wordt afgeladen. De renovatie kan beginnen.

 

Ook de motorwagen is terug van de verfkrabbers.

Als deze rijtuigen klaar zijn worden zij de komende zomermaanden op de ScheveDingse lijnen ingezet.

Overigens, zij worden niet creme maar blauw/grijs, zij zijn dan als zomertram beter herkenbaar.

Na de zomer worden ze definitief afgevoerd.

 

Het tramstel is van primer en grijze verf voorzien. Er staan drie potten verf klaar voor de afwerking.
Zo..............die is goed ingepakt! Zou die het koud hebben!?
Het dak wordt met een "zandkleur" gespoten. Het onderstel wordt mat zwart en het interieur wordt teak.

 

 

Het wordt wel wat, denk ik...............
Beweeg uw muis over bovenstaande foto............ik denk dat ik ook daadwerkelijk mahonie in de vakken plaats.  
Op internet heb ik mahoniehout opgezocht. Dat heb ik op stickerpapier geprint, op maat gesneden en aangebracht op de rijtuigen.
"Strand Express" heb ik met Excel gemaakt. Lettertype "Copperplate". Ook weer afgedrukt op stickerpapier. Voor de bestemmingsfilm deed ik hetzelfde.
 

Catalogus uit 1961:

Prijs motorwagen 2.950 Lire en de aanhangwagen kostte 1.200 Lire

Dit tramstel reed in het begin van de vorige eeuw in Milaan.
Naar boven