Hespedamse  Tramweg  Maatschappij

 
UPDATE....... 25-3-2009
Bouw van motorwagen "Ombouwer" 36 van de HTM
 

 

 

Alle kozijnen van de wagenbak zijn met de vijl op maat gemaakt, ook de winkelhaak komt daarbij kijken. Alles moet natuurlijk netjes recht zijn!

Het volgende onderdeel is de wagenvloer met daaraan de zijkanten van het onderstel.

De foto hierboven toont die wagenvloer. Bij de rode pijlen heb ik zaagsneden aangebracht.

Op de foto rechts, ziet u dat de zaagsneden zijn gemaakt om "haaks" te buigen. Als alles haaks gebogen is, worden deze zaagsneden, aan de binnenzijde, weer dicht gesoldeerd.

 

 

Foto links, laat zien dat het onderstel netjes past. Het papier zit er nog op. De foto hieronder toont het onderstel schoongemaakt en gesoldeerd.

 

 

Om het onderstel meer "body" te geven heb ik d.m.v. latoenkoper, daar gestalte aan gegeven.

zie de foto hieronder

 

Deze twee foto's laten zien wat het verschil is.  

Het onderstel is voorzien van zijplanken.
UPDATE....... 30-4-2009  
Zo...alle onderdelen op een rijtje!
 
  Begint er op te lijken.......................handgreep moet vervangen worden.....................Lijncijferfilmkast nog plaatsen evenals de maximaalautomaat. Bovendien moeten de sierranden nog aangebracht worden.
Deze twee foto's tonen de ombouwer, klaar voor het primer spuiten. Het dak is nog niet van loopplanken voorzien. Deze loopplanken worden gelijmd als de gehele wagenbak van primer is voorzien.  
KLIK OP BOVENSTAANDE FOTO'S VOOR EEN GROTERE AFBEELDING.  
Zoals u ziet wordt "ombouwer" 36 door pekelwagen 2 overgebracht naar het atalier van Karel Peer. Op bovenstaande foto rijdt het stel over het Hespedamse stationsplein. Nadat het konvooi is gepasseerd is het weer "business as usual". Een PCC 1000 op lijn 8 en een "Zwitser" op lijn 3, halteren voor het station.
   
Naar boven of Volgende pagina