Vorige pagina
Home Volgende pagina

Update 6-8-2019
Bouwverslag Hespedam
Na de derde laag verf wordt de de onderste rij stenen geverfd in een steenrode kleur.




Zoiets....
.................het begint er op te lijken..........

Op aanraden van een collega bij Miniworld, heb ik het huisje een geel/oker wash gegeven.

Ik heb deze en de onderste foto, gemaakt met een gewone digitale camera i.p.v met mijn telefoon.

Het transformatorhuisje is klaar en krijgt een mooi plekje vlakbij de schilderwerkplaats van Karel Peer!
Deze "luchtfoto" laat de werkplaats van Karel Peer zien.
Maar ook de rails daar om heen.
Trams krijgen stroom via de bovenleiding, zo ook in Hespedam.
De bovenleiding en de masten daarvoor, worden pas geplaatst als de basis is aangebracht. Dus straatstenen, stoepen en andere attributen.
De rails is op de ondergrond aangebracht en heeft een hoogte
van 5 mm.
Alles rondom de rails moet worden opgehoogd. Zodat je een situatie krijgt als in de werkelijkheid.


De witte lijn moet de bovenleiding voorstellen.
De zwarte lijnen zijn de "uitleggers" van de masten (rode stip).
Door de foto te bewerken in een tekenprogramma, kan ik uitkienen waar de masten moeten komen.
Vervolgens heb ik op de rode stippen een gat geboord voor de masten, daarover heen is alles opgehoogd zoals te zien is op de volgende foto's.
Door deze aktie zijn de gaten voor de masten niet meer te zien.
Als alles klaar is, boor ik van onder de tafel de gaatjes weer open en kunnen de masten en de bovenleiding aangebracht worden.
Om tussen de rails en alles daar omheen te verhogen kocht ik Dasklei en twee rolletjes.    
(zie foto).
Vervolgens heb ik met deze rollen en de klei  straatstenen tussen de rails aangebracht.
Na een nacht drogen van de klei
vervolgens geverfd met acrylverf.
Ik heb een YouTube filmpje ingesloten, zodat je kunt zien hoe e.e.a. verwerkt wordt.
 Zie deze Link



Helaas...... het lukte mij niet om er een goed vervolg aan te geven.
Ondankt het gebruik van een mal, een deegrol en talkpoeder.

Vervolgens ben ik begonnen met alles op te hogen  met materiaal wat te zien is op deze foto.
Van bovenaf is dit het resultaat van het ophogen


Het Schevedingsebos bevindt zich achter de muur.

Straks zullen de bezoekers van dit bijzondere bos entree moeten betalen.....
Je kunt er met de tram komen....


De schilderwerkplaats van Karel Peer is even weggezet.....

De rails op de voorgrond is van bestrating voorzien.

Daarover vertel ik de volgende keer!




Update 6-8-2019








Achter de werkplaats van Karel Peer staan een grote hoeveelheid vaten met verf.

De gemeente wil ze weg hebben want ze lekken.

Vandaag wordt daaraan gewerkt.


wordt vervolgd op de volgende pagina

Naar boven of volgende pagina